Настало свято Хрещення Господнього. Велелюдно було на території столичного пляжу. Яскраве сонце, чисте, без єдиної хмаринки, прозоре синє небо. Піднесений, святковий настрій і радісні посмішки на обличчях людей. Сотні чоловіків, жінок, юнаків та дівчат стікаються з різних куточків Тирасполя та його околиць до студеного Дністра. Найсміливіші з них занурюються в крижану воду ополонки, щоб змити з себе всі гріхи, накопичені за рік. Змиють чи ні – історія замовчує, однак традиції намагаються берегти. Хтось – традиції, а хтось – власне здоров’я. Здоров’ям переймалася більшість.
Священнослужителі стверджують, що купатися в холодній воді на Водохреще зовсім не обов’язково – набагато важливіше ввечері 18 січня і вранці 19 січня бути присутнім на службі в храмі, причаститися і набрати свяченої води. Купатися ж можна відразу після вечірньої служби 18 січня або в ніч з 18 на 19 січня.
Без духовного осмислення свята Богоявлення водохресне купання перетворюється в спорт або любов до екстриму. Важливо відчути присутність Бога і долучитися до нього. А решта, включаючи купання в освяченому джерелі, – лише порівняно нова традиція. Важливо розрізняти народні звичаї та споконвічні християнські практики: церква не закликає вірян лізти в крижану воду. Рішення скупатися на Хрещення Господнє приймає сама людина, якщо їй дозволяє здоров’я.
«Звичайно, щоб бути разом з Богом, ми через тіло і кров Христа, через причастя єднаємося, стаємо частиною цілого організму, главою якого є сам Господь», – повідав нашому кореспондентові настоятель столичного храму святої блаженної Матрони Московської протоієрей Петро Кузьміних. Він і освятив з молитвою тираспольську купіль.
Як готувалися в столиці до створення сприятливих умов для городян, розповів заступник глави столичної держадміністрації з питань житлово-комунального господарства Микола Обручков: «Напередодні свята фахівцями було оглянуто й очищено від небезпечних предметів дно ріки та прилеглої території, виготовлено і встановлено дві нові дерев’яні комфортні купелі зі східцями; обладнано дерев’яний поміст, а саму територію прикрашено сосновим гіллям, що залишилося від новорічних свят, проведено електричний струм для освітлення території любителям нічного купання, встановлено чотири теплих намети для жінок і чоловіків, оснащених настилами, лавками, вішалками та буржуйками».
Тираспольське ноу-хау – величезні чани на березі Дністра, наповнені водою, що підігрівається дровами, для людей, які не хочуть або не можуть з тих чи інших причин занурюватися в холодну воду. «Все відбувається в штатному режимі. Рятувальники чергуватимуть тут до обіду 20 січня», – зазначив начальник відділу у справах цивільної оборони й надзвичайних ситуацій м. Тирасполя капітан Віктор Водзинський.
Хрещення Господнє або Богоявлення – одне з прадавніх і головних християнських свят, подія, яка догматично тісно пов’язана з земним життям Ісуса Христа. Свято виникло ще за часів апостолів і називалося «Епіфанія» або «Теофанія», що в дослівному перекладі означає «свято Світла». Ця асоціація не випадкова, оскільки стародавні християни вірили, що в Хрещення Господнє Ісус Христос спускається на землю, осяваючи світ благодаттю і відкриваючи людям Світло Неприступне. Мабуть, саме тому радісно світило ясне сонце над придністровською землею того святкового дня.
Біля ополонки чергувала Ірина МАСЛОВА.