Чи часто ми замислюємося над тим, яку роль відіграє фотографія в нашому житті? Може, й не замислюємося, але у кожного з нас є нині якщо не фотоапарат, то смартфон, за допомогою яких ми фотографуємо все навколо: себе, рідних людей, помічаємо гарні природні пейзажі тощо. Можливо, серед цих фотографій знайдуться й майстерно виконані.
Але є серед нас люди, які займаються цим професійно, у них є справжнє художнє чуття і бачення навколишнього світу. Цього не замінить жодна суперсучасна камера. У такі моменти фотограф з простого очевидця подій перетворюється в літописця, і його фотографії стають документальним підтвердженням цікавих фактів. Одним із таких майстрів своєї справи є член Спілки фотохудожников Придністров’я Микола Феч. У Тираспольській картинній галереї 16 лютого розпочала свою роботу його виставка під назвою «Друга земля». На ній він представив фотографії околиць села Ближній Хутір. Про значення своїх робіт нашому кореспондентові розповів сам автор: «Протягом трьох років в різні пори року і доби я приїжджав туди й фотографував, аби показати індивідуальність «другої землі». Покинута водонапірна вежа, тильна сторона цегельного заводу, засохле дерево – це все привертало мою увагу. На фотографіях я показую те, чого не можна побачити звичайним оком. Нещодавно я для себе відкрив, що працюю в одному жанрі з відомим радянським кінорежисером Андрієм Тарковським. Цей висновок я зробив, переглянувши його кінострічку «Сталкер». На мою думку, глядач, побачивши мої фотографії, повинен прагнути до пізнання дійсності навколо себе».
На думку головного редактора газети «Приднестровье» Олександра Карасьова, автору виставки, дійсно, вдалося передати у своїх фотороботах другу сторону нашого життя: «Це куточки природи, подвір’я, скривлені паркани. Микола вклав у свої роботи душу і серце, і тому знімки такі щирі».
Кореспондент газети «Приднестровье» Андрій Павленко розповів мені, що давно знайомий з творчістю Миколи Феча і завжди з нетерпінням чекає його нових робіт. «Основним початком творчості фотографа є містичність. Пейзаж тут має другорядне значення, оскільки на першому плані – концептуальність, історія, розказана автором. Я цю історію прочитав, фотографію за фотографією. Це такий собі шлях з точки А в точку Б, такий же, який проходять і герої «Сталкера» Андрія Тарковського», – зазначив Андрій.
Під час перегляду фотографій глядач переживає різні почуття. Так, на думку кореспондента газети «Адевэрул Нистрян» Світлани Захарової, роботи Миколи дали їй можливість повернутися в дитинство: «Усе, дійсно, дуже правдиво. Мене особисто вразило те, що фотографії зроблені в різні пори року».
Від себе додам: «Так, це і є саме життя, миті якого зумів зупинити для нас автор. На мій погляд, Микола Феч саме такого результату бажав від своєї виставки».
Ознайомитися з роботами фотохудожника придністровці зможуть у столичній картинній галереї до середини березня.
Володимир ДАНИЛОВ.