Це не просто назва виставки, це свого роду гасло, яке спонукає замислитися над тим, що дизайну належить важлива роль у повсякденному житті. Експозиція в столичній картинній галереї продемонструвала не тільки унікальні творчі рішення, реалізовані на території Придністров’я, а й відкрила шлях талановитим початківцям.
Організатор виставки – голова Спілки дизайнерів Придністров’я Володимир Галанін, присвятив її 100-річчю від Дня народження великого майстра книжкової графіки та монументального мистецтва, уродженця Придністров’я Іллі Богдеска. Сучасники вважають його своїм колегою за той комплексний підхід до оформлення літературних видань, який сьогодні досить близький до дизайнерського.
«Ще юнаком я побачив неймовірно лаконічну графіку на виставці Іллі Трохимовича. Чорно-білі малюнки вразили мене, і я запитав його особисто: як мені навчитися так працювати? Тоді він відповів мені, що для однієї такої гарної роботи йому довелося зробити більш ніж 100 начерків», – поділився своїми спогадами Володимир Галанін.
Це знайомство надихнуло його не зупиняти свій розвиток тільки на класичному мистецтві (живопису, пейзажі, натюрморті чи портреті), а знайти спосіб для передачі глибоких смислів простими й зрозумілими образами, які щодня оточуватимуть людей. Знайти ту саму лаконічність для себе йому поталанило у графічному дизайні.
Через десятиліття успішної діяльності в цьому напрямку він об’єднав дизайнерів-мислителів, дизайнерів-творців і дизайнерів-виконавців на спільній виставці-конкурсі «Design is design».
Усі роботи учасників були створені на виробничих майданчиках, у творчих майстернях і студіях. Вони проливають світло на етапи виробничого процесу, починаючи з ідеї та закінчуючи готовим продуктом.
Володимир Борисович представив серію своїх найкращих товарних знаків. Багато що з-поміж них ми бачимо щодня, однак не замислюємося над тим, ким вони були створені. Це «Эксклюзив», «Ассоциация банков Приднестровья», альманах «20 лет инноваций», «Филетти», «Вкусномир», «Берекет», «ВГ1», «Рыбалов», «Центр-маркет» та багато інших. Іще кілька авторських композицій у промисловій графіці.
Поліграфічна продукція ще одного учасника – Дмитра Унгуряну – вразила своїм мінімалізмом та легкістю сприйняття. Прикладом послужили календарі для футбольного клубу «Шериф» та дизайн тентів для мережі ресторанів готелю «Россия».
Поміж робіт члена Спілки дизайнерів Придністров’я та приватного дизайнера-архітектора В’ячеслава Надолі – макети друкованої продукції для Посольства Російської Федерації в РМ, Адміністрації Президента ПМР, ТОВ «Шериф», придністровських банків, ілюстрації до книг тощо. Автор представив серію композицій «Life», виконану в оригінальній техніці – акварель у цифровій обробці.
Директор рекламного агентства «Да Винчи» Геннадій Салкуцан зі своєю командою розробив вивіски промислового ринку «Меркурий», оформлення вхідної групи з внутрішнім підсвічуванням одного з офісів «Сбербанка», портал та композиційні об’єкти культурно-дозвільного центру «Мир», обладнання вентильованого фасаду будівлі ДМК ПМР, оформлення зовнішнього оздоблення поліклініки № 3.
Відвідувачі також можуть ознайомитися з фотографіями виробів із натуральної шкіри від Людмили Костенко. Ручна обробка кожного елемента шкіряного одягу робить її моделі унікальними та неповторними. Людмила – талановитий майстер, приділяє особливу увагу якості. Її роботи відрізняються оригінальним орнаментом та візерунками.
Дизайнер-початківець Богдан Галанін здивував відвідувачів виставки своєю «Комбінаторикою». Ця інтерактивна гра схожа на тетріс, але виділяється яскравістю своїх фігур та різноманіттям графічних пар. Лазерний центр показав свої комерційні роботи.
Експозиція «Design is design» довела, що придністровські автори йдуть у ногу зі світовими тенденціями та здатні створювати унікальні якісні витвори мистецтва, які сприятимуть просуванню бізнесу.
Поліна РЕШЕТНИКОВА.
Фото автора.